Jasna Hengović, inženirka leta: Programiranja me je bilo tako strah, da nisem mogla normalno študirati
08 sep 2021
V osnovni šoli so ji zavrnili vstop v računalniški krožek programiranja, češ da je samo za fante. Tudi sama je potem tako razmišljala, da je to samo za tiste najbolj inteligentne, nekaj kar je za fante. Izkušnja iz osnovne šole je ostala z njo in programiranja je je bilo dejansko strah. Dokler ni na fakulteti doživela razsvetljenja.
Strah pred programiranjem
»Ves čas sem imela v glavi le to, kako je programiranje grozno in kako ga nikoli ne bom razumela. Se pa prav spomnim trenutka, ko sem doživela razsvetljenje. Imeli smo nalogo, da naredimo program, ki bo z rekurzivnim risanjem ustvaril sliko. Bila sem v temi in mislila, da je to nemogoče. Matematika mi je šla dobro, razumela sem jo, poskusila sem to formulo zapisati še v programskem jeziku, da jo je razumel računalnik in prikazali so se vzorci. Odprl se mi je svet. Dojela sem, da je vse skupaj zelo preprosto. Samo poveš računalniku, kaj naj naredi in naredil bo. Nič več kot to. Ni nobena visoka znanost, samo računalniku moraš znati povedati, kaj želiš. Kot bi se naučil še en jezik,« je povedala Hengović.
Pomembnost digitalne pismenosti v sodobni družbi in družbi prihodnosti
Izpostavlja pa, da samo programiranje za življenje ni tako pomembno, kot je digitalna pismenost. Da se znajdeš na računalniku, na spletu. Da si toliko računalniško pismen, da si sposoben sam na e-upravi oddati kakšno vlogo, da si recimo sposoben sam poiskati, kaj potrebuješ za vpis otroka v vrtec in to urediš prek spleta. Morda bi bilo dobro poznati tudi osnove, kako deluje spletna stran: »Gre za osnove spletnih strani, za katere bi bilo dobro, da bi jih vključili že v osnovnošolski program. Spomnim se, da smo imeli predmet Spoznavanje narave in družbe. Danes je splet velik del nas in našega sveta.«
Projekt Inženirka leta in njegov pomen
»V naši kadrovski službi sem povprašala, koliko deklet se prijavi na kakšen razpis, ki ga imamo, pa je dejala, da če se ena, smo že veseli. Malo nas je na tem področju, zato pa sem želela biti del tega in pokazati mladim, da se da marsikaj doseči. Tudi če v srednji šoli še ne veš, kaj bi rad v življenju počel. Tudi sama nisem. Če so dobri tudi v naravoslovnih vedah, naj uberejo to pot, saj jim bo zagotovo veliko vrnila,« pravi Hengović, ki aktivno sodeluje pri spodbujanju deklet za tehniške in naravoslovne študije ter naslavlja mnoge izzive s katerimi se inženirke srečujejo na svoji poklicni poti.
Intervju v celoti na voljo tukaj.